שלום תלמידים יקרים.
אחרי שצפינו בסרטון סיפורו של שלמה המלך והדבורה והכרנו את הסיפור והמלים הקשות, המבנה של הסיפור אנחנו חייבים להתעמק ולדעת כל פרט בסיפור לכן קראו את הסיפור עמודים "71-73" בבקשה, וענו לשאלות הבאות.
אחרי שצפינו בסרטון סיפורו של שלמה המלך והדבורה והכרנו את הסיפור והמלים הקשות, המבנה של הסיפור אנחנו חייבים להתעמק ולדעת כל פרט בסיפור לכן קראו את הסיפור עמודים "71-73" בבקשה, וענו לשאלות הבאות.
שאלות:
1.בסיפור יש שלוש דמויות:
שלמה המלך, הדבורה, מלכת שבא.
תנו שתי תכונות לכל דמות.
2.השלימו את המלים החסרות, היעזרו במחסן המלים:
א. הדבורה עקצה את שלמה המלך ב _____________.
ב.האף ה_________ של המלך היה אדום וכואב.
ג. המלך אסף את כל ה___________ כדי לגלות מי אשם.
ד.הדבורה אמרה שהיא חשבה שהאף שלו הוא_________ יפה.
ה. שלמה צחק הוא לא האמין שהדבורה תוכל ________ לו בעתיד.
ו. מלכת שבא רצתה לבחון את ___________.
ז. המלך פתר את החיד בעזקת ה- _____________.
ח. מלכת שבא למדה ששלמה הוא___________.
ט. שלמה למד שאסור ללעוג לשם_______________.
(חרקים- לעזור- אף- פרח- מךכותי- חכם- שלמה- טבעי- דבורה - יצור)
1.בסיפור יש שלוש דמויות:
שלמה המלך, הדבורה, מלכת שבא.
תנו שתי תכונות לכל דמות.
2.השלימו את המלים החסרות, היעזרו במחסן המלים:
א. הדבורה עקצה את שלמה המלך ב _____________.
ב.האף ה_________ של המלך היה אדום וכואב.
ג. המלך אסף את כל ה___________ כדי לגלות מי אשם.
ד.הדבורה אמרה שהיא חשבה שהאף שלו הוא_________ יפה.
ה. שלמה צחק הוא לא האמין שהדבורה תוכל ________ לו בעתיד.
ו. מלכת שבא רצתה לבחון את ___________.
ז. המלך פתר את החיד בעזקת ה- _____________.
ח. מלכת שבא למדה ששלמה הוא___________.
ט. שלמה למד שאסור ללעוג לשם_______________.
(חרקים- לעזור- אף- פרח- מךכותי- חכם- שלמה- טבעי- דבורה - יצור)
3.סמנו את המשפט שאינו נכון:
א. המלך הזמין אליו את כל החקים המעופפים.
ב. הדבורה לא הייתה מוכנה להודות בטעות שלה.
ג. הדבורה עמדה על הפרח הטבעי ובכך היא עזרה למלך.
ד. הדבורה קיימה את הבטחתה והשיבה גמול למלך.
4. מתחו קו בין הרגש ובין הסיבה דלו:
הרגש הסיבה
א. המלך כועס כאשר המלכה שואלת אותו את החידה
ב. המלך נדהם כאשר הדבורה מספרת לו שחשבה שהאף שלו פרח
ג. המלך צוחק בלבו כאשר הדבורה עוקצת אותו
ד. המלך פורץ בצחוק כאשר הדבורה מודה שהיא זו שעקצה אותו
ה. המלך כמעט מתיאש כאשר הדבורה מבטיחה שתעזור לו.
5.מה לדעתכם מסמלת הדבורה בסיפור?
6. האם האמנתם שהדבורה תודה באשמתה?נמקו
7. האם לדעתכם יכולה הדבורה לעזור למלך? איך?
8.איך בחנה המלכה את חוכמתו של שלמה? מה היתה החידה שהי שאלה אותו?
9. האם הדבורה קיימה את הבטחתה לעזור למלך?איך?
10.האם הסיפור מוכיח לנו ששלמה המלך הוא אכן אדם חכם? הסבירו.
11."שלמה המלך והדבורה היא סיפור עממי.
ציינו שלושה מאפיינים של סיפור עממי הבאים לידי ביטוי בסיפור.
עבודה מהנה
א. המלך הזמין אליו את כל החקים המעופפים.
ב. הדבורה לא הייתה מוכנה להודות בטעות שלה.
ג. הדבורה עמדה על הפרח הטבעי ובכך היא עזרה למלך.
ד. הדבורה קיימה את הבטחתה והשיבה גמול למלך.
4. מתחו קו בין הרגש ובין הסיבה דלו:
הרגש הסיבה
א. המלך כועס כאשר המלכה שואלת אותו את החידה
ב. המלך נדהם כאשר הדבורה מספרת לו שחשבה שהאף שלו פרח
ג. המלך צוחק בלבו כאשר הדבורה עוקצת אותו
ד. המלך פורץ בצחוק כאשר הדבורה מודה שהיא זו שעקצה אותו
ה. המלך כמעט מתיאש כאשר הדבורה מבטיחה שתעזור לו.
5.מה לדעתכם מסמלת הדבורה בסיפור?
6. האם האמנתם שהדבורה תודה באשמתה?נמקו
7. האם לדעתכם יכולה הדבורה לעזור למלך? איך?
8.איך בחנה המלכה את חוכמתו של שלמה? מה היתה החידה שהי שאלה אותו?
9. האם הדבורה קיימה את הבטחתה לעזור למלך?איך?
10.האם הסיפור מוכיח לנו ששלמה המלך הוא אכן אדם חכם? הסבירו.
11."שלמה המלך והדבורה היא סיפור עממי.
ציינו שלושה מאפיינים של סיפור עממי הבאים לידי ביטוי בסיפור.
עבודה מהנה
השאלות היו נפלאות והטקסט היה מקסים נהנו ממנה
השבמחקהשאלות היו כיף
השבמחקהפקתי תועלת הרבה וזה היה כיף
השבמחקהשאלות גם הטקסט טוב מאוד
השבמחקהשאלות עוזרות שלי
השבמחקשאלות מובנות ואנחנו יכולים לפתור את כל שאר
השבמחקנשארנו הבנה טובה יותר של קריאה
השבמחקתודה על המאמצים
השבמחקאני יוכל לפתור השאלות ותודה לך מוראה
השבמחק